twitter facebook

Logo Design Love – recenzja książki

Mimo, iż głównie zajmuję się projektowaniem stron internetowych, to tworzenie logo bardzo często idzie w parze z projektowaniem strony. Zwłaszcza przy tworzeniu www dla nowej firmy. Dlatego bardzo interesuję się tematem identyfikacji wizualnej, cały czas staram się rozwijać moje umiejętności oraz śledzić bieżące trendy. Dość często odwiedzam blog Logo design Love, którego autorem jest David Airey.
To właśnie na blogu wyczytałem, że książka o bardzo oryginalnym tytule „Logo Design Love Book, została wydana w Polsce.

O czym jest ta książka?

Jak sam tytuł wskazuje, książka jest o zamiłowaniu do logo. Autor w bardzo przyjemny sposób wprowadza nas w świat projektowania oraz identyfikacji wizualnej, przedstawiając nam informacje o tym, jak ważne jest logo oraz szczegółowo omawiając proces powstawania dobrego logotypu. Wszystko okraszane jest przykładami oraz anegdotami z życia autora oraz jego przyjaciół z branży.

Pierwsze rozdziały skupiają się na samej idei identyfikacji wizualnej. Znajdziemy tutaj informacje o tym, dlaczego logo jest tak ważne i jak może się przyczynić do sukcesu firmy. Mamy tutaj również definicję dobrego logotypu oraz podstawowe zasady odnośnie projektowania logo. Dodatkowo autor zwraca uwagę zarówno na pozytywne jak i negatywne skutki rebrandingu.

Kolejne rozdziały książki to szczegółowy opis procesu projektowania dobrego logotypu. Od pierwszych rozmów z klientami, poprzez badania i wyszukiwanie informacji o firmie, na formie ostatecznej prezentacji kończąc. W kilku rozdziałach znajdziemy bardzo przydatne porady jak postępować i rozmawiać z klientem, oraz jak przekonywać go do naszych pomysłów. Wszystko oczywiście opatrzone odpowiednimi opowiastkami i przykładami. Część z porad autora można zastosować do wszystkich form projektowania graficznego, nie tylko logo.

Na zakończenie mamy swoiste FAQ, czyli odpowiedzi autora na często powtarzające się pytania związane z logo. Dodatkowo książką zawiera zbiór przydatnych odnośników oraz informacji na temat ludzi, stron i firm związanych z identyfikacją wizualną.

 

O Autorze: David Airey

Autor książki jest projektantem zajmującym się projektowaniem logotypów oraz identyfikacją wizualną. W swoim portfolio posiada takie marki jak Yelow Pages, Giacom czy Berthier Associates

Oprócz Logo Design Love, który jest online od 2008 roku, prowadzi jeszcze dwa blogi: Identity Designed, który wystartował we wrześniu 2010 roku, oraz osobisty blog davidairey.com/Wszystkie strony, które prowadzi Airey poruszają różnorodne tematy związane z projektowaniem oraz identyfikacją wizualną.

 

Dla kogo jest ta książka?

Dla każdego, kto ma coś wspólnego lub interesuje się identyfikacją wizualną oraz projektowaniem logotypów. Idealna pozycja dla grafików, projektantów oraz dyrektorów kreatywnych.

 

Wydanie.

Wizualnie książka prezentuje się bardzo dobrze. Stworzona jest w minimalistycznym stylu jaki preferuje autor na swoich blogach. Wydana jest na przyjemnym papierze i w kolorze, jednak większość logo prezentowana jest wyłącznie w czerni i bieli. (Zresztą według zaleceń autora – który mówi, że loga powinno się projektować w skali szarości lub wyłącznie w czerni i bieli, ewentualne kolory dodając później)

Książka w Polsce ukazała się nakładem wydawnictwa Helion w całkiem przystępnej cenie 49zł.

 

Podsumowanie.

Jest to bardzo przyjaźnie i profesjonalnie napisana książka, która powinna znaleźć się na półce każdego projektanta. Stanowi swoisty poradnik oraz źródło inspiracji do tworzenia oryginalnych i wyjątkowych logotypów. Będzie na pewno dobrą lekturą zarówno dla profesjonalistów ze sporym doświadczeniem, jak i zupełnych nowicjuszy.

Podobne Wpisy

Internetowy wtorek 3 Kolejny wtorek - kolejna porcja linków. Internetowe wtorki to cotygodniowy wpis, w którym przedstawiam najciekawsze, najbardziej inspirujące, lub p...
Internetowy wtorek 2 Internetowe wtorki to cotygodniowy wpis, w którym przedstawiam najciekawsze, najbardziej inspirujące lub po prostu najfajniejsze stronki i artykuły, n...
2016 – ciekawy projekt dla Wrocławia Jest to koncepcyjny projekt identyfikacji wizualnej dla organizacji Wrocławia Europejska stolicy kultury 2016. W projekcie wykorzystano charakterystyc...